Er du gira på at flere av de som legger noe i handlekurven også skal gjennomføre kjøpet?
Det er nemlig slik at rundt 67% av alle handlekurver blir forlatt før kjøpet gjennomføres. Vi har flere gode tips til hvordan du kan få ned denne prosenten og få flere kunder til å handle hos deg.
Fraktgrensen kan være avgjørende!
Det første du kan se på er frakten. Dersom grensen for gratis frakt er høy, eller at det generelt er dyr frakt, kan dette være en grunn til at man velger å handle et annet sted. Sett ned grensen for hvor mye man må handle for å oppnå gratis frakt eller test med lavere fraktkostnad. Bruk gjerne også funksjonen vår med nedtelling til fri frakt som du også kan legge i headeren. Her finner du en artikkel som forklarer hvordan du setter dette opp: https://support.mystore.no/no-no/knowledge/nedtelling-til-fri-frakt
Alle elsker rabattkoder!
Et annet godt tips er å gi kundene en rabattkode før de forlater, eller etter at de har forlatt, nettbutikken. Rabattkoden kan legges inn i en pop-up som kommer opp i handlekurven før de forlater nettbutikken din. Rabattkoden kan også sendes til kunden i en e-post etter at de har forlatt. Det kan settes opp som et e-postløp som sendes ut automatisk. Både pop-up og e-postløp settes enkelt opp med personalisert shopping.
Magi med annonsering!
For å virkelig hente inn flere kjøp bør du sette opp annonsering med remarketing. Da kan kunden få opp annonser med produktene de la i handlekurven. Man kan også sette opp annonser til de som har handlet tidligere eller til målgrupper som ligner på de som har handlet hos deg. Vi har digitale markedsførere som er eksperter på annonsering både på Google og på sosiale medier. Hør med oss om du ønsker veiledning eller en løsning der vi styrer annonseringen for deg.
Disse tipsene vil kunne bidra til at flere gjennomfører et kjøp og kundene vil oppleve din nettbutikk som mer brukervennlig.
Lykke til!