Tenk over det, når en kunde klikker inn på bedriftens Instagram-profil, er de allerede varme – de har vist interesse for bedriften din. Derfor er bioen din en stor mulighet til å fange opp disse besøkende og omgjøre dem til gode kunder. I denne artikkelen får du praktiske tips for å optimalisere Instagram-bioen slik at du maksimerer trafikk, engasjement og salg.
Bioen er selve beskrivelsen i Instagram-profilen og er det første folk leser når de besøker profilen din. Den bør raskt gi et klart bilde av hvem du er og hva du tilbyr. En informativ bio kan gjøre det enklere for interesserte besøkende å finne den informasjonen de trenger, og eventuelt gå videre til nettbutikken din eller andre viktige sider.
For de som ønsker flere konkrete tips om hvordan Instagram kan bidra til å øke inntektene, kan det være nyttig å lese denne artikkelen med fem enkle triks for å tjene penger på Instagram.
Du hører ofte at "Vil du se mer? Sjekk linken i bioen!" når du ser stories på Instagram. Link i bio vil si at de refererer til en link til en annen nettside i profilen deres på Instagram.
Opprinnelig handlet "link i bio" om den ene URL-en du kunne plassere i profilen din. Med den nye funksjonen kan du nå legge til opptil fem eksterne lenker, noe som gir deg muligheten til å:
For å legge til flere linker i din bio, følger du disse trinnene:
Gjenta så dette og legg til flere lenker ved å velge "Legg til ekstern lenke"
Hvis du trenger å ta bort en lenke, klikker du deg inn på aktuell URL og velger "Fjern lenke".
Med de fem lenkene i bioen din har du mulighet til å dele mer informasjon med følgerne dine og å drive mer trafikk til nettstedene og sosiale medieprofilene dine.
Bruk disse lenkene smart for å maksimere verdien av profilen din på Instagram!