Vi trenger testpiloter! 🚀
Påvirk fremtidens Mystore. Meld din interesse her!
Hvorfor trenger vi testpiloter?
Tilbakemeldinger fra de som bruker tjenestene våre er det viktigste verktøyet vi har i hverdagen. På grunn av dette ønsker vi at så mange som mulig tester ny funksjonalitet før prosjektet ferdigstilles. På denne siden kan du melde deg på en e-postliste som sørger for at du alltid får tilbud om å teste ny funksjonalitet før lansering.
Hvorfor er pilottesting viktig?
Når man utvikler ny funksjonalitet er det mye å tenke på. Løsningen skal fungere teknisk, deretter skal det være enkelt å bruke, både utseendemessig og funksjonsmessig. Av erfaring ser vi at det er vanskelig å ta høyde for alt, og det er her brukertestingen kommer inn. Hvem er vel bedre egnet å teste det som skal gjøre hverdagen enklere, enn de som faktisk bruker løsningen i det daglige? Jo flere som tester et produkt, jo bedre blir produktet ved lansering.
Hva innebærer det å være testpilot?
Det å være en testpilot er spennende, men det innebærer også et ansvar og en viss risiko. Man tar kanskje ikke samme risiko som testpiloten til det første helikopteret, men som testpilot i Mystore vil man teste funksjonalitet som ikke er ferdig utviklet og man vil ha et ansvar å rapportere feil som oppstår og komme med forslag til forbedring av tjenestene.
Ofte stilte spørsmål
Ja, som testpilot er det viktig å gi god og konstruktiv tilbakemelding.
Det er også viktig å vise forståelse for at produktet som testet ikke nødvendigvis er helt ferdig men heller i beta, og kan inneholde feil og mangler.
Ved oppstart av testperioden vil man få tilsendt et introbrev som forklarer tjenesten, forventninger, forbehold etc.
I dette brevet, eller i e-posten det leveres i, vil vi informere om hvordan man gir tilbakemelding.
Som oftes har vi et eget tilbakemeldingsskjema for hvert testprosjekt.
Generelle forbehold
- Det er ikke gitt at feil som oppdages i pilot-perioden vil kunne rettes raskt, og heller ingen garanti for at tilbakemeldinger som gis vil bli tatt til følge - selv om vi kommer til å legge stor vekt på pilot-brukernes tilbakemeldinger i prioritering og videreutvikling av modulen
- Modulen er i tidlig fase av utviklingen, og kan ha feil av ukjent alvorlighetsgrad
- “Pilot” er det samme som alpha/beta-programvare. Evt. tap og merarbeid som måtte oppstå som følge av feil/mangler vil ikke være gjenstand for erstatning eller kompensasjon.
- Ved oppstart av testfasen er modulen alltid gratis. Etter piloten er avsluttet og modulen er satt i produksjon kan den ha en kostnad
- Vi vil i løpet av pilot-perioden samle tilbakemeldinger fra alle pilot-brukerene, som vil vurderes forbedret i neste beta-versjon