Skip to content
Hero page

Vi trenger testpiloter! 🚀

Påvirk fremtidens Mystore. Meld din interesse her!

Hvorfor trenger vi testpiloter?

Tilbakemeldinger fra de som bruker tjenestene våre er det viktigste verktøyet vi har i hverdagen. På grunn av dette ønsker vi at så mange som mulig tester ny funksjonalitet før prosjektet ferdigstilles. På denne siden kan du melde deg på en e-postliste som sørger for at du alltid får tilbud om å teste ny funksjonalitet før lansering.

take-a-survey

Hvorfor er pilottesting viktig?

Når man utvikler ny funksjonalitet er det mye å tenke på. Løsningen skal fungere teknisk, deretter skal det være enkelt å bruke, både utseendemessig og funksjonsmessig. Av erfaring ser vi at det er vanskelig å ta høyde for alt, og det er her brukertestingen kommer inn. Hvem er vel bedre egnet å teste det som skal gjøre hverdagen enklere, enn de som faktisk bruker løsningen i det daglige? Jo flere som tester et produkt, jo bedre blir produktet ved lansering. 

user-scenario-indian-attire

Hva innebærer det å være testpilot?

Det å være en testpilot er spennende, men det innebærer også et ansvar og en viss risiko. Man tar kanskje ikke samme risiko som testpiloten til det første helikopteret, men som testpilot i Mystore vil man teste funksjonalitet som ikke er ferdig utviklet og man vil ha et ansvar å rapportere feil som oppstår og komme med forslag til forbedring av tjenestene.

form

Ofte stilte spørsmål

Koster det noe? Niks! Under testperioden koster det ingenting. Når tjenesten er ute av testfasen kan det komme en kostnad.
Kan jeg avslutte når jeg vil? Ja, om du ila. testperioden finner ut at du ikke ønsker å fortsette kan du bare gi oss beskjed så stopper vi testen.
Må jeg ta del i alt? Neida! Selv om du melder deg på som testpilot vil du få forespørsel om testing i forkant av hvert prosjekt. Du velger selv om du ønsker å delta eller ikke.
Må jeg gjøre noe spesielt under testperioden?

Ja, som testpilot er det viktig å gi god og konstruktiv tilbakemelding. 

Det er også viktig å vise forståelse for at produktet som testet ikke nødvendigvis er helt ferdig men heller i beta, og kan inneholde feil og mangler. 

Hvordan gir jeg tilbakemelding?

Ved oppstart av testperioden vil man få tilsendt et introbrev som forklarer tjenesten, forventninger, forbehold etc. 

I dette brevet, eller i e-posten det leveres i, vil vi informere om hvordan man gir tilbakemelding.
Som oftes har vi et eget tilbakemeldingsskjema for hvert testprosjekt.

Generelle forbehold

  • Det er ikke gitt at feil som oppdages i pilot-perioden vil kunne rettes raskt, og heller ingen garanti for at tilbakemeldinger som gis vil bli tatt til følge - selv om vi kommer til å legge stor vekt på pilot-brukernes tilbakemeldinger i prioritering og videreutvikling av modulen
  • Modulen er i tidlig fase av utviklingen, og kan ha feil av ukjent alvorlighetsgrad
  • “Pilot” er det samme som alpha/beta-programvare. Evt. tap og merarbeid som måtte oppstå som følge av feil/mangler vil ikke være gjenstand for erstatning eller kompensasjon.
  • Ved oppstart av testfasen er modulen alltid gratis. Etter piloten er avsluttet og modulen er satt i produksjon kan den ha en kostnad
  • Vi vil i løpet av pilot-perioden samle tilbakemeldinger fra alle pilot-brukerene, som vil vurderes forbedret i neste beta-versjon

Takk!

Takk for at du ønsker å hjelpe oss med å vokse og levere de beste verktøyene for deg og din arbeidshverdag.