BLOGGSERIE (3/9): Har du god oversikt over tingenes tilstand? Klarer du enkelt å skrive ned en prioritert liste over de viktigste tingene du må gripe fatt i for å øke salget i nettbutikken? Vet du ikke svaret, da bør du starte med å utføre en webanalyse slik at du har en plan for hva som må gjøres
Av tiltak en kan gjøre for å salget i nettbutikken jobber de fleste med å øke antall besøkende i nettbutikken. Det er tross alt det viktigste. Uten besøk i nettbutikken, så blir det naturlig nok ingen salg heller. Men så fort man har fått trafikk inn i butikken så kan det lønne seg like mye å jobbe med å øke konverteringsraten og ordreverdien.
WEBANALYSE
En analyse av dagens situasjon i nettbutikken er viktig for å avgjøre hvor man skal legge inn mest tid og penger. For mange butikkeiere kan det være vanskelig å vite hva man bør prioritere og hvor man skal begynne. De fleste har jo tross alt begrenset med både tid og penger.
Derfor er det også denne måten vi selv jobber på når vi gjør markedsføring for nettbutikker. Vår pakke for Digital Strategi og Webanalyse er utviklet med nettopp dette formålet. Analysen utarbeides i samarbeid med våre spesialister innen markedsføring og e-handel og har fokus på hva ditt neste steg bør være.
I et slikt arbeid gjør vi eksempelvis følgende: