Mystore.no Blogg

Sound1: En musikalsk reise fra Harstad til hele Verden

Skrevet av Eirik Barosen Antonsen | 10. desember 2024 08:45:55 Z

Med hjelp fra Mystore kan Sound1 bruke tiden sin på å fokusere på kundene sine og produktene de selger.

– Før Mystore kom inn i bildet, slet vi med to ulike systemer som ikke klarte å samarbeide, og dette gjorde det utfordrende å drive både butikk og nettbutikk.

Mystore har samlet alt man trenger for å drive nettbutikk og fysisk butikk på ett sted. For Sound1 betyr dette at de sparer mye tid, jobber enda mer effektivt og får mer fornøyde kunder.

Mystore: Alt på ett sted

I hjertet av Harstad har Sound1 drevet musikkbutikken Marios Butikk og vært et samlingssted for musikkelskere siden 1972. Med et imponerende utvalg av instrumenter og en smittende lidenskap for musikk startet de nettbutikk allerede i 1997, men det var ikke uten utfordringer.
“Før Mystore kom inn i bildet, slet vi med to ulike systemer som ikke klarte å samarbeide, og dette gjorde det utfordrende å drive både butikk og nettbutikk”, forteller Arne Øynes fra Sound1. “Vi innså at vi trengte en leverandør som kunne tilby alt på ett sted - en plattform som var både brukervennlig og pålitelig”, legger Øynes til. 

Bildet: Det dyktige teamet hos Sound1. Fra venstre: Arne Otto, Jorid, Ludwig og Hilde

I 2017 tok Sound1-teamet en avgjørelse som skulle påvirke bedriftens fremtid. Etter å ha prøvd ulike nettbutikkløsninger, bestemte de seg for å gå over til å bruke Mystores nettbutikk- og kasseløsning. “Den største forskjellen er at nå er alt integrert. Med innkjøpssystem, tilbudsmodul, lager og alt. Alt er vevet sammen, rett og slett. Det gjør at vi sparer veldig mye tid”, sier Øynes. 

Med en alt-i-ett-løsning, brukervennlighet og pålitelighet markerte migreringen til Mystore starten på en ny epoke for Sound1. “Hvis dere hadde visst hvordan vi holdt på en stund. Vi har prøvd litt forskjellige systemer for å si det slik. Derfor synes jeg det er helt fabelaktig slik vi har det nå! Alt er samlet på ett sted", forteller Øynes.

Med automatiserte prosesser frigjorde deres ansatte verdifull tid, tid de nå kan bruke på å videreutvikle bedriften og forbedre kundeservicen de tilbyr til sine kunder. Dette har resultert i en merkbar forbedring både når det gjelder effektivitet og kundetilfredshet. 

 

Sparer tid med full kontroll på vareflyt

Det å opprettholde kontrollen over varelageret og ha effektive rutiner for innkjøp av varer er en konstant utfordring for nettbutikker. En av de tingene Sound1 er spesielt begeistret for hos Mystore er deres logistikk-funksjoner som gjør vareflyten veldig enkel.

“Det jeg er mest fornøyd med hos Mystore er logistikk-biten. Vi ble veldig fornøyd da det ble utviklet en funksjon for innkjøp av varer, som gjorde at vi kunne styre alt i forhold til innkjøp og mottak av varer direkte hos Mystore. Dette gjør at vi slipper å jobbe i flere systemer, og sparer veldig mye tid”, sier Øynes. 

I tillegg til å spare tid, gjør muligheten for bestilling og mottak av varer direkte hos Mystore det er enklere å holde oversikt over hvilke varer som er inne på lager og hvilke varer som må bestilles. “Du kan blant annet se om det ligger varer inne i bestillingen fra før av, noe som er helt fantastisk sammenlignet med systemer vi har prøvd tidligere. Vi sparer mye tid med den funksjonen for å gjøre innkjøp, og den hjelper oss å holde orden på lageret og prosessen for frakt”, forteller Øynes.

Innkjøpsmodulen og Mystore Logistikk hjelper oss med å holde orden på lageret og fraktprosessen.


Et system som tilrettelegger for klikk og hent

Samspillet mellom fysisk butikk og nettbutikk gir også fordeler for deres kunder. Ved å ha det i samme system blir det enklere å tilby kundene muligheten for klikk og hent.

Nettbutikken står for omtrent 70 % av omsetningen, og de legger merke til at kundene ofte undersøker produktene på forhånd før de besøker butikken. Det er en økning i kunder som foretar kjøp på nettet og benytter seg av Klikk og hent-tjenesten for å hente varene.

“Kundene gjør research på produktene, og vet ofte hva de vil ha når de besøker oss i butikken. På den måten bruker de nettbutikken som et slags butikkvindu, mens de kommer innom den fysiske butikken for å gjennomføre handelen”.

 

Helhetlig løsning

Med en helhetlige løsningen fra Mystore har Sound1 ikke bare klart å forenkle driften, men også skapt et godt grunnlag for fremtidig vekst. Med deres dedikasjon til kvalitet, kundeservice og kontinuerlig forbedring, ser fremtiden lys ut for Sound1. Deres samarbeid med Mystore viser at med de rette verktøyene kan enhver bedrift, stor eller liten, lykkes!