
Roller
Roller definerer hvilken rolle en ansatt i din nettbutikk har.
🙎 Hva er roller?
En brukerprofil i kontrollpanelet har alltid én eller flere roller.
En rolle er det som definerer arbeidsoppgaven til den profilen og som igjen sørger for at vi kan sende ut rett budskap og informasjon til rett ansatt.
Eksempelvis er det ikke nødvendig å sende informasjon om POS til en regnskapsfører. Derfor bruker vi roller for å gi brukerne best mulig informasjon relatert til sin jobb.
🙋 Ekstern bruker
En brukerprofil kan også være ekstern.
Eksempel på dette kan være innleid regnskapsfører eller markedsfører.
Ved å definere en bruker som ekstern unngår man at vedkommende for informasjon og spørsmål om plattformen som de ikke har grunnlag for å svare på.
📋 Forhåndsdefinerte roller
På profilsiden i kontrollpanelet finner man flere forhåndsdefinerte roller. Man kan velge så mange man vil av disse.
Om du kun jobber på lager velger du den ene roller som passer, om du jobber med lager, ordrer, support og i butikk velger du alle rollene som passer dine arbeidsoppgaver.
Under ser du en oversikt over hver rolle som er tilgjengelig.
- Butikkeier / Daglig leder
- Markedsfører
- Produkt- og ordrebehandler
- Lageransatt
- Salgsmedarbeider
- Regnskap- og økonomimedarbeider
Butikkeier / Daglig leder
Butikkeier / daglig leder er ansvarlig for administrative oppgaver som butikken trenger å fullføre. Det kan være rapportering, innsikt i det finansielle og generell status i bedriften.
Denne rollen er også den som setter opp butikken i utgangspunktet og står ansvarlig for avtaler.
Jobber som skal gjøres
- Følge opp finansiell vekst
- Oversikt over rapporter og analyser
- Konfigurering og oppsett av nettbutikk og POS
Mål
- Ha kontroll over oversikt over det finansielle aspektet ved bedriften
- Konfigurere en velfungerende nettbutikk
- Legge til nye brukere
Markedsfører
Markedsfører jobber med å drive trafikk og salg til nettbutikken. Dette gjøres ved å skape innhold, design og kampanjer.
Ofte bruker markedsføreren integrasjoner mot Google, Facebook o.l. og de er kontaktpunktet mellom din butikk og Mystores markedsføringsavdeling.
Jobber som skal gjøres
- Følge med på trender og statistikk
- Analysere salg og kundebase
- Opprette kampanjer, tilbud og landingssider
- Opprette salgsfremmende bannere/bilder
Mål
- Øke salg/omsetning i nettbutikk