×
Skip to content

Markedets mest forutsigbare 3PL-modell

spedify-logo

Hva er Spedify?

Spedify er en norsk 3PL-aktør som tilbyr lager- og logistikk tjenester for nettbutikker med store ambisjoner om vekst. Har nettbutikken din 150 ordre i måneden, da kan tredjepartslogistikk (3PL)
være en gunstig løsning for deg.

  • Ordre som plasseres før kl. 12:00 sendes samme dag

  • Postnord og Bring m.fl. henter fra lageret alle ukedager

  • Estimerte leveringstider: Sør-Norge: 1-2 dager, Midt-Norge: 2-3 dager, Nord-Norge 3-5 dager

 

Send meg tilbud

 

spedify-warehouse
autostore

Mystore nettbutikk integrert med Spedify

Integrasjonen støtter som standard innlesning av ordre, ferdigmelding av ordre, trigging av
sendingsbekreftelse med sporing, samt lagersynkronisering.

  • Varedata hentes fra Mystore og overføres til Spedify sitt lagerstyringssystem

  • Fysisk varebeholdning lagerføres og synkroniseres med Mystore

  • Innkommende ordre blir betjent etter FIFO-prinsippet, first in first out, og ferdigmeldes i Mystore

Fordelene ved bruk av en 3PL partner

3PL-leverandører er eksperter innen logistikk- og supply chain management. Nedenfor beskrives flere
av styrkene som oppnås ved å outsource logistikken til en tredjepart som Spedify.
  • Fokus på kjernekompetanse: Ved å outsource logistikken frigjør bedriften tid- og resurser til å prioritere bla. salg, vekst, innovasjon, og kvalitet.
  • Kostnadsbesparelser: Etablering og vedlikehold av egen lagerinfrastruktur kan være kostbart med tilhørende investeringer i lokaler, utstyr, teknologi og mannskap. Kapitalbesparelser her kan f.eks. plasseres, og investeres i salgsfremmende aktiviteter.
  • Skalerbarhet: 3PL-leverandøren gjør det enkelt for deg å kunne skalere opp, evnt ned i takt med nettbutikkens behov.
  • Konkurransekraft: Ved å samarbeide med en 3PL-leverandør som er ledende innen lager- og logistikk, kan nettbutikker øke sin konkurransekraft ved å utnytte potensiale i deres stordriftsfordeler.

Flytt ditt varelager til Spedify - dette tilbyr vi til deg som Mystore-kunde:

Vi eliminerer oppstarts- og løpende kostnader
  • Ingen kostnader ved integrasjon

  • Ingen kostnader ved varemottak

  • Ingen kostnader ved lagerleier

Velkomstbonus

  • Gratis standard emballasje

  • Gratis norsk support og systemtilgang

  • Gratis returhåndtering

Hva sier kundene om Spedify?

ClubIntersport.no

"

Intersport Klubb har outsourcet sitt lagerhåndteringsbehov til Spedify, som effektivt håndterer hele prosessen fra bestilling til levering. Ved hjelp av appens bakprogram, blir ordre behandlet, varer plukket, trykket, pakket og levert direkte til kunden, komplett med sporingsnummer. Den sømløse og pålitelige tjenesten fra Spedify har resultert i en svært tilfredsstillende opplevelse for Intersport Klubb, og partnerskapet sikrer en effektiv og pålitelig vareflyt for klubbens behov.

Inglot.no

"

I søken etter effektivisering og økt fokus på kjernevirksomheten valgte Inglot Norge å samarbeide med Spedify som sin 3PL-partner. Med utfordringene knyttet til in-house logistikk for en mindre familiebedrift, var behovet for å frigjøre tid til salgsfremmende arbeid avgjørende. Spedifys enkle prismodell og dedikerte team av profesjonelle gjorde overgangen smidig, og nå kan Inglot Norge trygt vie oppmerksomheten til salg, vel vitende om at vareflyten aldri stagnerer.

PappaUtenGluten.no

"

I jakten på en pålitelig 3PL-partner stod PUG overfor utfordringen med å finne en lagerløsning som kunne møte behovene i oppstartsfasen. Med fokus på netthandel og et ønske om sømløse kjøpsopplevelser for både selskapet og dets kunder, falt valget på Spedify. Den imponerende kundebehandlingen og dedikasjonen til å støtte PUG fra starten skapte tillit. Gjennom tilgjengelighet, kunnskapsdeling og skreddersydde råd har Spedify ikke bare forenklet oppstarten, men også muliggjort vekst for PUG.

FidoDyreButikk.com

"

I søken etter en 3PL-partner fra starten av, valgte Fido å samarbeide med Spedify for å frigjøre verdifull tid til markedsføring og innovasjon. Spedify's kostnadseffektive modell, med transparente priser basert på ordreverdi, appellerte umiddelbart til Fido. Denne forutsigbarheten, kombinert med et dedikert kundeserviceteam, har gjort at oppstart og drift har fungert sømløs. Spedify har vist seg som en pålitelig samarbeidspartner som støtter Fidos ambisjoner om vekst og suksess i fremtiden.

Har du noen spørsmål?

Vi er her for å hjelpe deg – og besvarer alle spørsmål som skulle dukke opp underveis i vurderingen av 3PL partner. Alt som ikke er opplyst om, eller besvart i oversikten til høyre – skal dere ikke nøle med å ta kontakt.

Hva koster 3PL-tjenesten? Vi tar en fast prosentsats av nettbutikkens ordreverdi eks. mva ved formidling av våre tjenester, som inkluderer varemottak, lagring, plukk, pakking, standard emballasje og returhåndtering. Prosentsatsen er dynamisk, det vil si den følger prisreduksjoner på inntil 50%.
Er det bindingstid?

Ja, ved inngåelse av samarbeid løper avtalen bindende i 12 måneder. Vi tar ikke betalt for hverken oppstart- eller løpende kostnader, med utgangspunkt i felles mål og ønske om forutsigbarhet til et langsiktig samarbeid for begge parter.

Hvilke speditører kan benyttes? Vi har markedsledende avtaler med både Postnord og Bring. Begge nevnte speditører har henting hos Spedify alle ukedager.
Hvor lang tid tar det å bli kunde? Onboarding / prosessen tar ca. 1 uke og vil omfatte alt av opprettelse omkring kundeforhold, integrasjon av nettbutikk og ordretesting. Du sørger selv for at varene leveres til våres lasterampe, alternativ om du ønsker bistand til transport, så sørger vi for resten.