Skip to content
AdobeStock_447129925
Lena Utnes Näs6. november 2018 09:50:56 CET1 min read

Automatiserer bort regnskapskostnadene sine

– Mange nettbutikker har for høye regnskapskostnader. Potensialet for å automatisere bort disse kostnadene er stort, sier Mystore.no-gründer Yngve Larsen. Han applauderer kles- og interiørbutikken Vakre Vene i Harstad som har tatt grep og automatisert regnskapsføringen.


Hos Vakre Vene er kasseløsning, nettbutikk og regnskap sømløst integrert. – Det gjør at vi sparer tid og penger, og har eksempelvis fått mer tid til å utvide butikken, sier Solfrid Pedersen i Vakre Vene.

ENKELT Å DRIVE BUTIKK
Integrasjonen mellom Mystore.no og Tripletex har gjort det veldig enkelt å drive butikk og nettbutikk. Det eneste vi trenger å gjøre er å legge til produkter og sende ordrene vi får inn, sier Pedersen.

Det foregår sømløst. Når Solfrid gjør et salg, enten det er i nettbutikken eller den fysiske butikken, så overføres salgsordrene til økonomisystemet Tripletex og registreres på riktig betalingskonto. Fra det skybaserte kassasystemet til Mystore.no føres dagsrapporter og utbetalingsbilag automatisk i Tripletex.

ØKT FOKUS PÅ AUTOMASJON
Mystore.no-sjef, Yngve Larsen, mener mange aktører undervurderer besparelsene og effektiviseringen som er mulig mellom butikk og regnskap.
– For kundene våre er tett integrasjon mot regnskap viktig fordi den frigjør tid som de i dag helt unødvendig kaster bort på administrasjon, og som de heller burde bruke på salg, markedsføring og forretningsutvikling. Morgendagens nettbutikker, inkludert de små, må i større grad automatiseres dersom de skal henge med i konkurransen.
At det var Tripletex som Mystore.no valgte å gjøre en tett integrasjon mot var et enkelt valg.
– Det er rett og slett det regnskapssystemet som er hyppigst brukt blant våre kunder. For Mystore.no er denne integrasjonen viktig fordi den er et resultat av økt fokus på automasjon og robotifisering.

- Mystore.no har også på plass en tett integrasjon mot andre tjenester slik som eAccounting.

 
avatar

Lena Utnes Näs

Head of Marketing

KOMMENTARER

RELATERTE INNLEGG