Skip to content
Lena Utnes Näs21. desember 2017 16:06:42 CET2 min read

Intervju med Yngve

Yngve Larsen er gründer og CEO i Mystore.no. Vi har tatt en prat med han for å høre hvordan 2017 har vært, og for å høre hans tanker om netthandel i 2018.

Hvordan har 2017 vært for Mystore.no?

– 2017 har vært et veldig spennende år, og det har skjedd mye. Vi har fått nye eiere og vi har lansert mye ny funksjonalitet. Hvis jeg skulle dra frem én ting som jeg er stolt over at vi har fått til i 2017, så handler det om den endringen vi har vært igjennom. Kanalsamspillet.
For kunder som i dag handler i nettbutikker, så vet vi at opp mot 60 prosent bruker mobil. Alt vi har gjort tidligere har handlet om å jobbe med desktop og PC som verktøy. Denne endringen har gjort at vi har vært nødt til å gjøre store endringer på plattformen vår, for å håndtere fremtiden.
Det er også gjort veldig mye bra arbeid rundt design. Vi har veldig mange kunder som har oppgradert butikkene sine og kommet ut med bedre løsninger. Det å se at våre kunder tar i bruk det vi utvikler og setter pris på det, det er noe jeg er veldig stolt av, forteller Yngve.

Hva er du mest stolt av å ha fått til i 2017?

– Det jeg er mest stolt av er å se at kundene våre lykkes. Å se at kundene vokser mer enn det markedet vokser. Og det at vi ser at kundene har større vekst enn i 2016. Det betyr at vi har hatt fokus på mye riktig i 2017.
– Jeg tror det handler om å få kundene våre til å bruke de mulighetene som finnes i plattformen. Gjør de ikke det så får de ikke utnyttet potensialet.

Hva tror du blir den største trenden innen e-handelsbransjen i 2018?

– En av de største trendene i 2018, tror jeg blir personalisert shopping. Ikke bare personalisert shopping, men alt personaliseres. Uansett hvilken kanal du er i, så vil innholdet du som forbruker ser være tilpasset deg. Vi ser det i dag i nettbutikken hvor innholdet tilpasses den enkelte bruker. Vi ser det i markedsføringen hvor markedsføringen blir smartere og vi kan tilpasse innholdet til den enkelte kanal.
– Vi vet at de store aktørene har jobbet med dette i mange, mange år, men dette har ikke vært teknologi som har vært tilgjengelig for SMB-markedet. Det er noe vi har fått på plass i år, og vi vil nok se ytterligere bruk av dette i 2018, avslutter Yngve.
Godt nytt år!

Se intervju:


Video og klipp: Vegard Mortensen

avatar

Lena Utnes Näs

Head of Marketing

KOMMENTARER

RELATERTE INNLEGG