Har du lyst til å gjøre ekstra grep for å fremheve kommende Black Week i nettbutikken din, men er usikker på hvor du skal begynne? Mystore har samlet fire konkrete tips og triks om hvordan du kan markedsføre dine kommende kampanjer. Felles for tipsene er at de knytter seg til spesifikke funksjoner på vår plattform og kan brukes for å promotere større kampanjer.
Sett opp nedtellingsfunksjon i nettbutikken
På våre nyeste maler gir vi deg muligheten til å enkelt sette opp en nedtelling øverst på nettbutikken din. Du kan bruke denne nedtellingen for å markere når salget starter, eller for å vise hvor mye tid som gjenstår i salgsperioden. Formålet er å bygge opp forventningene til kommende tilbud eller skape en følelse av at det haster med å ta en kjøpsbeslutning.
Opprett en dedikert kategoriside for salget
Det finnes flere fordeler med å lage en egen landingsside for Black Week i stedet for å bruke en eksisterende salgskategori. De ekstra funksjonene som er tilgjengelig på en dedikert kategoriside gir deg følgende fordeler:
- Muligheten til å legge til egne Black Week-bannerbilder.
- Bedre sorteringsalternativer for produktene, noe som gir en mer brukervennlig nettbutikk.
- Inkludering av en kategoribeskrivelse som kan hjelpe deg med å øke organisk trafikk fra søkemotorer. Husk å inkludere nøkkelord som du ønsker å rangere for, og del beskrivelsen opp i topp- og bunntekst. Dette sikrer at produktene dine ikke blir skyvet ned på landingsiden, samtidig som du får verdifullt tekstinnhold som er viktig for Google-indekseringen.
Bonustips: Du kan gjenbruke kategorisiden senere. Skjul kategorien i nettbutikken, men behold den aktiv og synlig for søkemotorer slik at den får en bedre start for neste års Black Week.
Hvis du ikke har mulighet til å opprette en dedikert kategoriside for salget, anbefaler vi at du endrer navnet på salgskategorien fra "Tilbud" til "Black Week" i hovedmenyen. Du finner denne innstillingen i designalternativene for din nettbutikk.
Pssst..husk at du burde bruke det kraftige masseendringsverktøyet for å spare tid når du flytter produktene til den nye hovedkategorien.
Optimaliser rekkefølgen på kategoriene og produkter
Visste du at det alltid er lurt å presentere det viktigste i nettbutikken din først? Våre analyser av brukeratferd indikerer at elementer plassert høyt oppe til venstre ofte mottar flest klikk og oppmerksomhet. Dra nytte av menneskers naturlige lesevaner fra venstre til høyre ved å endre rekkefølgen på kategoriene dine. Det samme prinsippet gjelder når du sorterer rekkefølgen på produktene dine, eller når du forsøker å finne ut hvor du plasserer Black Week-bannerbildene på forsiden.
Bonustips: Mobilbrukere utgjør som regel over 85% av besøkende i nettbutikken. Vær alltid nøye med å sjekke hvordan endringene du gjør i nettbutikken vises på mobilvisning. Ta gjerne opp telefonen for å forsikre deg om at teksten er godt strukturert og navigeringen er optimal.
Sette opp ekstra informasjonbanner for kundene
Mystore tilbyr en funksjon som lar deg kommunisere direkte til kundene på forsiden av nettbutikken din. Mange bruker denne funksjonen for å dele viktige detaljer om salget som for eksempel utvidede returfrister, gaveinnpakningstjenester eller annen relevant informasjon. Du kan enkelt tilpasse farger, ikoner og overskrifter i kontrollpanelet under bannerbilderinnstillingene. Her har du muligheten til å være kreativ med hva du ønsker å formidle. I eksemplet nedenfor informeres det om at Black Week er i gang, og at det er lurt å være rask med å sikre seg favorittene før det blir utsolgt.
Om du ønsker så kan du lese flere tips om hvordan du kan forbedere deg til Black Week og Black Friday her. Vi ønsker deg lykke til med å forberede nettbutikken for den travle salgsperioden og håper du nyter det som for mange er årets høydepunkt innen handel.
KOMMENTARER